Geplaatst op
De perfecte CRM-software voor hoveniers moet alle klantbehoeften centraliseren en vooral onderweg beschikbaar zijn.
Hoveniers hebben hun eigen eisen aan CRM-software. Hiermee moeten ze ook in staat zijn om klantvragen te verwerken en opdrachten onderweg te plannen. Daarnaast is het belangrijk om voortdurend nieuwe klanten te werven en bestaande klanten optimaal te ondersteunen. De business van hoveniers is vrij complex en de software moet dit ook in kaart kunnen brengen.
Op dit punt willen we een kijkje nemen naar CRM-systemen speciaal voor hoveniers en laten zien waarom het zo belangrijk is om de juiste software voor uw eigen bedrijf te vinden. We willen ook kijken naar de concrete voordelen van zo’n toepassing en de voordelen ervan in de praktijk laten zien.
CRM-systemen voor hoveniers
Met bedrijfssoftware bundelen bedrijven al hun klantloyaliteit maatregelen in één applicatie. Voor elke klant wordt een apart klantenbestand aangemaakt waarin alle informatie hierover centraal wordt opgeslagen. Integendeel, het bevat alle contact- en contactpunten met deze specifieke klant, wat facturen, eerdere bestellingen, reclame maatregelen of zelfs raadplegingen impliceert.
Door alle data te centraliseren kunnen alle medewerkers direct zien wat er voor het laatst met de klant is besproken, welke voorkeuren hij heeft en welke communicatiekanalen zijn voorkeur hebben. Bij vragen van klanten kunnen medewerkers daar snel en individueel op reageren.
Maar niet alleen de klantenservice zelf verbeterd door het gebruik van een CRM-pakket, ook de marketing en sales profiteren enorm van de verschillende evaluatiemogelijkheden die het systeem biedt. Op deze manier kunnen inzichten in de voorkeuren en wensen van klanten worden geëvalueerd die anders verborgen zouden zijn gebleven.
CRM functionaliteiten voor tuiniers
Laten we eens kijken naar een paar concrete functies die meestal te vinden zijn in een CRM-software voor hoveniers. Ook willen we hun concrete voordelen in de praktijk nader laten zien en de vraag verduidelijken waarom een CRM-systeem precies bij uw eigen bedrijf zou moeten passen.
Marketing automatisering
Met marketing automatisering heeft u een dashboard waarvan alle reclame maatregelen direct worden weergegeven. Of het nu gaat om advertenties op platforms of in social media of andere maatregelen, met de CRM-software kunnen deze allemaal centraal worden beheerd en geoptimaliseerd. Op deze manier kunnen bijzonder goed presterende advertenties direct worden weergegeven en kunnen minder goed presterende advertenties direct worden aangepast.
Reclame-e-mails kunnen ook automatisch naar klanten wCRMorden verzonden. Deze kunnen ook sterk geautomatiseerd worden. Zo kunnen voorkeursproducten van de klanten in de post worden opgenomen. Uiteindelijk ontvangt de klant alleen de reclame die hem echt interesseert en wordt hij niet gespamd met aanbiedingen die voor hem irrelevant zijn.
Klantenservice op alle kanalen
Klanten willen tegenwoordig hun voorkeurskanaal gebruiken voor communicatie. Of het nu via e-mail, telefoon, social media of WhatsApp is, het bedrijf moet overal bereikbaar zijn en informatie kunnen verstrekken. Om dit te laten slagen, kunnen al deze kanalen in kaart worden gebracht en vastgelegd in de CRM-software.
Als een verzoek via een van deze kanalen wordt ontvangen, wordt dit direct in het CRM-systeem weergegeven en kan hier ook worden beantwoord. Dit maakt de communicatie met uw eigen klanten veel eenvoudiger en creëert tegelijkertijd meer tijd voor het daadwerkelijke overleg.
Mobiele CRM-versie
Met een mobiele CRM-versie is het systeem overal toegankelijk. Op deze manier kunnen verkopers onderweg gegevens invoeren in het systeem en er informatie uit halen. Zo weet het kantoorpersoneel altijd wat er op de plaats van gebruik is besproken en kan het passende werkstappen initiëren, zoals het picken van een bestelling.
Ook kunnen facturen snel en eenvoudig digitaal verstuurd worden en kunnen nieuwe klantcontacten worden ingevoerd. Op deze manier kan ervoor worden gezorgd dat alle actoren in het bedrijf altijd op dezelfde pagina staan en klanten dienovereenkomstig kunnen adviseren.
Projectmanagement
Projecten kunnen ook worden gepland, gebudgetteerd, uitgevoerd en gevolgd met het CRM-systeem. Voor dit doel worden afzonderlijke project secties gedefinieerd en toegewezen aan specifieke werknemers. De afzonderlijke middelen, zoals materialen en gereedschappen, kunnen ook eenvoudig worden toegewezen aan de betreffende stap.
Alle processtappen kunnen vervolgens worden gevolgd via voortgangsbewaking. Als het project op een gegeven moment vastloopt, kan er snel actie worden ondernomen voordat deze vertraging gevolgen heeft voor andere delen van het project. Het systeem kan ook proactief zijn voor budgetoverschrijdingen, bijvoorbeeld als er meer werkuren zijn gestoken in het ontwerp van een tuin, bijvoorbeeld, d.w.z. eerder geschat.
Conclusie: Sneller en efficiënter dankzij CRM-software
Met CRM-software hebben kwekerijen de mogelijkheid om veel efficiënter en tegelijkertijd klantgerichter te werken. Vervelende dagelijkse taken worden grotendeels geautomatiseerd door het systeem, waardoor er meer tijd en ruimte overblijft voor meer creatief werk. Om het potentieel van een dergelijke toepassing volledig te benutten, moet deze passen bij uw eigen bedrijf.
Gebruik onze gratis en bindende vergelijkingstool op www.crmoverzicht.nl en laat onze ervaren consultants u helpen met uw CRM-zoektocht. Zo vindt u snel geschikte systemen en aanbieders op de markt en profiteert u in een vroeg stadium van de voordelen van een CRM-systeem.